۳ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۲۹

موسوی:

طرح آبیاری تحت فشار در 14400 هکتار اراضی استان سمنان اجرا شد

طرح آبیاری تحت فشار در 14400 هکتار اراضی استان سمنان اجرا شد

سمنان- خبر گزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سمنان از اجرا شدن طرح آبیاری تحت فشار در 14 هزار و 144 هکتار از اراضی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان سمنان در محل استانداری با اشاره به اینکه طرح آبیاری تحت فشار در 14 هزار و 144 هکتار اراضی این استان اجرا شد، اظهار داشت: این سامانه در دامغان پنج هزار هکتار، در شاهرود و سمنان هر کدام بیش از چهار هزار هکتار، در گرمسار بیش از یک هزار هکتار و در مهدیشهر 144 هکتار از اراضی کشاورزی فعال است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 233 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان سمنان هزینه شده است، افزود: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار موجب صرفه جویی 50 درصدی در مصارف آب کشاورزی می شود.

موسوی همچنین اضافه کرد: بر اساس مطالعات احداث کانال،‌ تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی نیز موجب صرفه جویی 20 درصدی آب می شود.

وی اظهار داشت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای چهار هزار و 400 هکتار از اراضی استان سمنان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در صندوق طرح های توسعه کشاورزی استان سمنان نیز بیش از 91 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار پیش بینی شده است، عنوان کرد: برای دو هزار و 500 هکتار پیمانکار انتخاب شده و در یک هزار و 800 هکتار نیز اجرای آبیاری تحت فشار هم اکنون در حال انجام است.

موسوی از بهره برداری  یک هزار و 900 هکتار این طرح در سال گذشته خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات هفت درصدی و شرایط تشویقی باعث استقبال خوب کشاورزان استان سمنان از این طرح شده است.

موسوی با اشاره به توجه دولت به اجرای طرح آبیاری تحت فشار، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته 180 میلیارد ریال به اجرای این طرح اختصاص یافته و هم اکنون در استان سمنان بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت این سیستم آبیاری قرار دارد.

کد خبر 1727966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha